جستجو برای:
سبد خرید 0
  • صفحه اصلی
  • معرفی رشته ها و منابع کنکور
    • کارشناسی ارشد
      • علوم و قرآن حدیث
      • فقه و مبانی حقوق
      • ادیان و عرفان
      • تاریخ و تمدن اسلامی
      • فلسفه و کلام اسلامی
    • دکتری
      • تاریخ و تمدن اسلامی
      • علوم و قرآن حدیث
      • ادیان و عرفان دکتری
      • فلسفه و کلام اسلامی
      • فقه و مبانی حقوق
  • فروشگاه
    • کارشناسی ارشد
      • علوم قرآن و حدیث
        • کتاب خلاصه
        • کتاب تست
      • فقه و مبانی حقوق
        • تست
    • دکتری
      • علوم قرآن و حدیث
        • کتاب تست
        • کتاب خلاصه
          • فقه و مبانی حقوق
            • تست
    • منابع اصلی
  • دوره ها و کلاس های آموزشی
    • دکترای
      • علوم قرآن
      • تفسیر
      • حدیث
      • عربی
      • زبان انگلیسی
      • استعداد تحصیلی
    • کارشناسی ارشد
      • علوم قرآن
      • حدیث
      • تفسیر
      • عربی
  • مشاوره و برنامه ریزی
    • حضوری
    • غیرحضوری
      • تلفنی
      • مجازی
    • برنامه ریزی درسی
    • انتخاب رشته
  • آزمون های آزمایشی
    • آزمون دکتری
      • 50 درصد اول منابع
      • 50 درصد دوم منابع
      • آزمون جامع
    • آزمون ارشد
      • 50 درصد اول منابع
      • 50 درصد دوم منابع
      • آزمون جامع
  • بسته آموزشی
    • کارشناسی ارشد
      • عمومی
      • تخصصی
    • دکتری
      • عمومی
      • تخصصی
  • کتابخانه
    • دانلود سوالات کنکور به همراه کلید
    • دانلود منابع کنکور
  • تماس با ما
    • نمایندگی های فروش
      • اصفهان
      • تهران
      • مشهد
      • قم
      • یزد
      • کرمان
 

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
  • 02188531690
  • info@makine.ir
perm_identity
سبد خرید 0
  • دوره ها
  • بلاگ
0
مرکز  تخصصی الهیات مکین
  • صفحه اصلی
  • معرفی رشته ها و منابع کنکور
    • معرفی کارشناسی ارشد
      • معرفی علوم و قرآن حدیث ارشد
      • معرفی تاریخ و تمدن اسلامی ارشد
      • معرفی ادیان و عرفان ارشد
      • معرفی فقه و مبانی حقوق ارشد
    • معرفی منابع آزمون دکتری
      • معرفی علوم و قرآن حدیث دکتری
      • معرفی فقه و مبانی حقوق دکتری
  • فروشگاه
    • کارشناسی ارشد
      • علوم قرآن و حدیث
        • منابع اصلی
        • کتاب تست
      • فقه و مبانی حقوق
        • تست
      • تاریخ و تمدن ملل اسلامی
    • دکتری
      • علوم قرآن و حدیث
        • کتاب تست
        • کتاب خلاصه
      • فقه و مبانی حقوق
        • تست
      • تاریخ و تمدن ملل اسلامی
        • کتاب خلاصه
        • کتاب تست
    • آزمون های استخدامی
      • دبیری معارف اسلامی
      • عمومی
  • دوره ها و کلاس های آموزشی
  • مشاوره و برنامه ریزی
    • مشاوره
    • برنامه ریزی درسی
  • آزمون های آزمایشی
    • آزمون ارشد
    • آزمون دکتری
  • دانلود رایگان
    • دانلود سوالات کنکور
    • دانلود منابع کنکور
  • مرکز چاپ و نشر کتاب
    • همه کتب چاپ شده
    • تازه های نشر
  • تماس با ما
    • نمایندگی های فروش
      • تهران
      • قم
      • اصفهان
      • مشهد
      • یزد
      • کرمان
  • علوم تربیتی
    • علوم تربیتی
ورود و ثبت نام

وبلاگ

مرکز تخصصی الهیات مکین > بلاگ > آزمون های آزمایشی > آزمون ارشد > آزمون جامع ارشد

آزمون جامع ارشد

access_time2020/05/31
perm_identity ارسال شده توسط مدیریت
folder_open آزمون ارشد ، آزمون های آزمایشی
visibility 1.6k بازدید

آزمون جامع ارشد

محدوده زمانی: 0

0 از 80 سوالات تکمیل شده است .

پرسش و پاسخ:

  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. 6
  7. 7
  8. 8
  9. 9
  10. 10
  11. 11
  12. 12
  13. 13
  14. 14
  15. 15
  16. 16
  17. 17
  18. 18
  19. 19
  20. 20
  21. 21
  22. 22
  23. 23
  24. 24
  25. 25
  26. 26
  27. 27
  28. 28
  29. 29
  30. 30
  31. 31
  32. 32
  33. 33
  34. 34
  35. 35
  36. 36
  37. 37
  38. 38
  39. 39
  40. 40
  41. 41
  42. 42
  43. 43
  44. 44
  45. 45
  46. 46
  47. 47
  48. 48
  49. 49
  50. 50
  51. 51
  52. 52
  53. 53
  54. 54
  55. 55
  56. 56
  57. 57
  58. 58
  59. 59
  60. 60
  61. 61
  62. 62
  63. 63
  64. 64
  65. 65
  66. 66
  67. 67
  68. 68
  69. 69
  70. 70
  71. 71
  72. 72
  73. 73
  74. 74
  75. 75
  76. 76
  77. 77
  78. 78
  79. 79
  80. 80

اطلاعات

داوطلب عزیز سلام و وقت بخیر

 

ضمن خوشآمد گویی خدمت شما و عرض تشکر از اینکه مرکز تخصصی الهیات مکین را جهت ارزیابی وضعیت خود انتخاب نمودید به اطلاع می رساند که

فرصت شما جهت پاسخگویی به سوالات 120 دقیقه خواهد بود. لازم به ذکر است که آزمون دارای امتیاز منفی خواهد بود.

امیدواریم که آمادگی لازم جهت شرکت در آزمون را داشته باشید.

با آرزوی موفقیت برای شما

مرکز تخصصی الهیات مکین

در حال حاضر آزمون را تکمیل کرده اید . شما نمیتوانید دوباره شروع کنید.

آزمون در حال بارگذاری است

شما برای اجرای آزمون باید عضو شده باشید یا وارد پنل کاربری شوید

شما برای شروع این آزمون باید آزمون های مشخص شده را تکمیل نمائید :

" آزمون جامع ارشد " سپاس از اینکه تا پایان با ما همراه بودید

شما به 0 سوال از 80 سوال بدرستی جواب دادید

زمان سپری شده است

امتیاز نهایی شما : 0
پاسخ داده شده : 0
تعداد سوالات صحیح : 0 مورد و امتیاز دریافتی 0
تعداد سوالات غلط : 0 مورد و امتیاز دریافتی 0

میانگین امتیاز
 
 
امتیاز شما
 
 
  1. تفسیر
    پاسخ های انتخابی : 0
    تعداد سوالات صحیح: 0 و امتیاز شما 0
    تعداد سوالات غلط : 0 و نمره منفی 0
  2. حدیث
    پاسخ های انتخابی : 0
    تعداد سوالات صحیح: 0 و امتیاز شما 0
    تعداد سوالات غلط : 0 و نمره منفی 0
  3. عربی 98
    پاسخ های انتخابی : 0
    تعداد سوالات صحیح: 0 و امتیاز شما 0
    تعداد سوالات غلط : 0 و نمره منفی 0
  4. علوم قرآنی
    پاسخ های انتخابی : 0
    تعداد سوالات صحیح: 0 و امتیاز شما 0
    تعداد سوالات غلط : 0 و نمره منفی 0
  • داوطلب عزیز ضمن آرزوی موفقیت برای شما

    امید است که رضایت شما حاصل گردیده باشد.

    شما می توانید هر گونه پیشنهاد و انتقادی در راستای ارتقای کیفیت برگزاری آزمون آنلاین دارید از طریق شماره ثبت شده در سایت یا آدرس ایمیل مجموعه یا در بخش پیشنهادت و انتقادات سایت به ما منتقل نمایید و ما را در راستای ارتقای خدمات یاری نمایید.

    با تشکر

    مرکز تخصصی الهیات مکین

  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. 6
  7. 7
  8. 8
  9. 9
  10. 10
  11. 11
  12. 12
  13. 13
  14. 14
  15. 15
  16. 16
  17. 17
  18. 18
  19. 19
  20. 20
  21. 21
  22. 22
  23. 23
  24. 24
  25. 25
  26. 26
  27. 27
  28. 28
  29. 29
  30. 30
  31. 31
  32. 32
  33. 33
  34. 34
  35. 35
  36. 36
  37. 37
  38. 38
  39. 39
  40. 40
  41. 41
  42. 42
  43. 43
  44. 44
  45. 45
  46. 46
  47. 47
  48. 48
  49. 49
  50. 50
  51. 51
  52. 52
  53. 53
  54. 54
  55. 55
  56. 56
  57. 57
  58. 58
  59. 59
  60. 60
  61. 61
  62. 62
  63. 63
  64. 64
  65. 65
  66. 66
  67. 67
  68. 68
  69. 69
  70. 70
  71. 71
  72. 72
  73. 73
  74. 74
  75. 75
  76. 76
  77. 77
  78. 78
  79. 79
  80. 80
  1. پاسخ داده شده
  2. مرور
  1. سوال 1 از 80
    1. سوال
    دسته : عربی 98

    1)«ً وَ ما تُقَدِّمُوا لِأَنْفُسِكُمْ مِنْ خَيْرٍ تَجِدُوهُ عِنْدَ اللَّهِ هُوَ خَيْراً وَ أَعْظَمَ أَجْرا» عین الصحیح :

    صحیح

    غلط

    بدون تاثیر

  2. سوال 2 از 80
    2. سوال
    دسته : عربی 98

    2)عیّن الصحیح:

    صحیح

    غلط

    بدون تاثیر

  3. سوال 3 از 80
    3. سوال
    دسته : عربی 98

    3)«هذا الأمر لا یقول به من یحترم عقله، فأنَّی کان مجردّ الإشتراک فی الرؤیة دافعاً إلی الإتحاد بالعقیدة» عیّن الصحیح:

    صحیح

    غلط

    بدون تاثیر

  4. سوال 4 از 80
    4. سوال
    دسته : عربی 98

    4)«هناک عشرون ملیون عامل عاطل عن العمل فی العالم» عیّن الخطإ:

    صحیح

    غلط

    بدون تاثیر

  5. سوال 5 از 80
    5. سوال
    دسته : عربی 98

    5)« لا تنهَ عن خُلُق و تاتي مثله      عار عليك اذا فعلت، عظیم» عیّن الاقرب للمفهوم:

    صحیح

    غلط

    بدون تاثیر

  6. سوال 6 از 80
    6. سوال
    دسته : عربی 98

    6)« إِنَّكَ لا تُسْمِعُ الْمَوْتى‏ وَ لا تُسْمِعُ الصُّمَّ الدُّعاءَ إِذا وَلَّوْا مُدْبِرين‏» عین غیر المناسب للآیة الکریمة:

    صحیح

    غلط

    بدون تاثیر

  7. سوال 7 از 80
    7. سوال
    دسته : عربی 98

    7)«دانشجویان را دیدم و آن ها نیز مرا دیدند» عین الصحیح للتعریب:

    صحیح

    غلط

    بدون تاثیر

  8. سوال 8 از 80
    8. سوال
    دسته : عربی 98

    8)شما معلمان، این درس  را به گونه ای به ما آموزش می دهید که هیچ شخص دیگری را اینگونه آموزش نداده اید و ما دانش آموزانی هستیم که تمام آنچه را که شما می گویید، یاد می گیریم. عیّن الصحیح:

    صحیح

    غلط

    بدون تاثیر

  9. سوال 9 از 80
    9. سوال
    دسته : عربی 98

    9)عیّن الخطإ

    صحیح

    غلط

    بدون تاثیر

  10. سوال 10 از 80
    10. سوال
    دسته : عربی 98

    10)«أجاد الأنبیاء کلّهم فی کلامهم و لا سیّما أحمد صلی الله علیه و آله حیث قال انما بعثت لاتمم مکارم الاخلاق»  عیّن الخطأ:

    صحیح

    غلط

    بدون تاثیر

  11. سوال 11 از 80
    11. سوال
    دسته : عربی 98

    11)«فَإِذا جاءَتْهُمُ الْحَسَنَةُ قالُوا لَنا هذِه‏ وَ إِنْ تُصِبْهُمْ سَيِّئَةٌ يَطَّيَّرُوا بِمُوسى‏ وَ مَنْ مَعَه‏» عیّن الصحیح:

    صحیح

    غلط

    بدون تاثیر

  12. سوال 12 از 80
    12. سوال
    دسته : عربی 98

    12)«کان عمر بن عبد العزیز عالماً تقیّاً و سار سیرة مرضیّة!» عیّن الصحیح:

    صحیح

    غلط

    بدون تاثیر

  13. سوال 13 از 80
    13. سوال
    دسته : عربی 98

    13)«حَتَّى إِذا جاءَ أَمْرُنا وَ فارَ التَّنُّورُ قُلْنَا احْمِلْ فيها مِنْ كُلٍّ زَوْجَيْنِ اثْنَيْنِ وَ أَهْلَكَ إِلاَّ مَنْ سَبَقَ عَلَيْهِ الْقَوْلُ وَ مَنْ آمَنَ وَ ما آمَنَ مَعَهُ إِلاَّ قَليل‏» عیّن الخطإ:

    صحیح

    غلط

    بدون تاثیر

  14. سوال 14 از 80
    14. سوال
    دسته : عربی 98

    14)عیّن الصحیح (بالنظر إلی الاعلال و عدمه):

    صحیح

    غلط

    بدون تاثیر

  15. سوال 15 از 80
    15. سوال
    دسته : عربی 98

    15)عیّن المشغول عنه منصوبا وجوباً:

    صحیح

    غلط

    بدون تاثیر

  16. سوال 16 از 80
    16. سوال
    دسته : عربی 98

    16)عیّن الصحیح:

    صحیح

    غلط

    بدون تاثیر

  17. سوال 17 از 80
    17. سوال
    دسته : عربی 98

    17)عیّن الخطأ فی العدد:

    صحیح

    غلط

    بدون تاثیر

  18. سوال 18 از 80
    18. سوال
    دسته : عربی 98

    18)عیّن الخطأ فی التوکید:

    صحیح

    غلط

    بدون تاثیر

  19. سوال 19 از 80
    19. سوال
    دسته : عربی 98

    19)عیّن اللام الجحود:

    صحیح

    غلط

    بدون تاثیر

  20. سوال 20 از 80
    20. سوال
    دسته : عربی 98

    20)عیّن الجملة التی لیس لها محل من الاعراب ممّا اشیر الیه بخط:

    صحیح

    غلط

    بدون تاثیر

  21. سوال 21 از 80
    21. سوال
    دسته : علوم قرآنی

    از دیدگاه راغب اصفهانی آیه «فانکحوا ما طاب لکم من النساء» از چه جهت متشابه است؟

    صحیح

    غلط

    بدون تاثیر

  22. سوال 22 از 80
    22. سوال
    دسته : علوم قرآنی

    روایت ضعیف تر از ابن عباس در باب محکم و متشابه به کدام مورد اشاره دارد؟

    صحیح

    غلط

    بدون تاثیر

  23. سوال 23 از 80
    23. سوال
    دسته : علوم قرآنی

    حکمت تقدیم و تاخیر در آیه ی «من بعد وصیه یوصی بها او دین» چیست؟

    صحیح

    غلط

    بدون تاثیر

  24. سوال 24 از 80
    24. سوال
    دسته : علوم قرآنی

    کدام آیه مخصص منفصل از قرآن ندارد؟

    صحیح

    غلط

    بدون تاثیر

  25. سوال 25 از 80
    25. سوال
    دسته : علوم قرآنی

    اگر در آیه الیه یصعد الکلم الطیب والعمل الصالح یرفعه مرجع ضمیر فاعلی عمل صالح و مرجع «ه» کلم طیب باشد کدام معنا صحیح است؟

    صحیح

    غلط

    بدون تاثیر

  26. سوال 26 از 80
    26. سوال
    دسته : علوم قرآنی

    منطوق در آیه «فلاتقل لهما اف» چیست؟

    صحیح

    غلط

    بدون تاثیر

  27. سوال 27 از 80
    27. سوال
    دسته : علوم قرآنی

    علاقه مجازیه در آیه ی «وما ارسلنا من رسول الا بلسان قومه» چیست؟

    صحیح

    غلط

    بدون تاثیر

  28. سوال 28 از 80
    28. سوال
    دسته : علوم قرآنی

    ال در آیه های «اذهما فی الغار، الیوم اکملت لکم دینکم و ان الإنسان لفی خسر» از چه نوعی است؟

    صحیح

    غلط

    بدون تاثیر

  29. سوال 29 از 80
    29. سوال
    دسته : علوم قرآنی

    در کدام آیه اطناب وجود ندارد؟

    صحیح

    غلط

    بدون تاثیر

  30. سوال 30 از 80
    30. سوال
    دسته : علوم قرآنی

    نسخ در کدام حوزه واقع نمی شود؟

    صحیح

    غلط

    بدون تاثیر

  31. سوال 31 از 80
    31. سوال
    دسته : علوم قرآنی

    طرفداران نسخ کدام آیه را ناسخ آیه ی لااکراه فی الدین قد تبین الرشد من الغی می دانند؟

    صحیح

    غلط

    بدون تاثیر

  32. سوال 32 از 80
    32. سوال
    دسته : علوم قرآنی

    امر در آیه «قل تمتعوا» به چه معناست؟

    صحیح

    غلط

    بدون تاثیر

  33. سوال 33 از 80
    33. سوال
    دسته : علوم قرآنی

    طبرسی در مجمع البیان قول به حذف بخشی از آیات بنابر ایراد و اعتراضی که در کیفیت جمع آوری دارند را به چه کسانی نسبت داده است؟

    صحیح

    غلط

    بدون تاثیر

  34. سوال 34 از 80
    34. سوال
    دسته : علوم قرآنی

    کدام یک از موارد ذیل از شرایط معجزه نیست؟

    صحیح

    غلط

    بدون تاثیر

  35. سوال 35 از 80
    35. سوال
    دسته : علوم قرآنی

    معجزه تنها نزد کسانی می تواند دلیل و گواه نبوت باشد که قائل به………………… باشند.

    صحیح

    غلط

    بدون تاثیر

  36. سوال 36 از 80
    36. سوال
    دسته : علوم قرآنی

    کدام قسم از معجزات، ممکن است عذاب الهی را به دنبال داشته باشد؟

    صحیح

    غلط

    بدون تاثیر

  37. سوال 37 از 80
    37. سوال
    دسته : علوم قرآنی

    بنابرنظر آیت الله خوئی کدام مورد به اجماع مسلمانان باطل است و بطلانش از ضروریات است؟

    صحیح

    غلط

    بدون تاثیر

  38. سوال 38 از 80
    38. سوال
    دسته : علوم قرآنی

    کدام مورد پاسخ آیت الله خوئی به روایات حاکی از وجود نام ائمه در قرآن و از بین رفتن آن بر اثر تحریف نیست؟

    صحیح

    غلط

    بدون تاثیر

  39. سوال 39 از 80
    39. سوال
    دسته : علوم قرآنی

    اختلاف قرائت در عملیات توحید مصاحف در دوره عثمان به کدام وجه نیامده است؟

    صحیح

    غلط

    بدون تاثیر

  40. سوال 40 از 80
    40. سوال
    دسته : علوم قرآنی

    نظریه صرفه در اعجاز قرآن کریم از کیست؟

    صحیح

    غلط

    بدون تاثیر

  41. سوال 41 از 80
    41. سوال
    دسته : تفسیر

    نقش کلمه(سبحان)در(قالوا سبحانک لا علم لنا)(بقره/۳۲)چیست و منظور از(شیاطین)در(و اذ خلوا الی شیاطینهم قالوا انا معکم انما نحن مستهزون)(بقره/۱۴)چیست؟

    صحیح

    غلط

    بدون تاثیر

  42. سوال 42 از 80
    42. سوال
    دسته : تفسیر

    در آیه «مهطعین الی الداع یقول الکافرون هذا یوم عسر» (قمر/8) مهطعین و عسر به چه معناست؟

    صحیح

    غلط

    بدون تاثیر

  43. سوال 43 از 80
    43. سوال
    دسته : تفسیر

    در آیه «أنی مغلوب فانتصر» (قمر/10) فانتصر به چه معناست و از دیدگاه علامه طباطبایی واژه «انام» در آیه ی «والارض وضعها للانام» (الرحمن/10) به چه معناست؟

    صحیح

    غلط

    بدون تاثیر

  44. سوال 44 از 80
    44. سوال
    دسته : تفسیر

    معنای دو واژه(حاصب)و(قاصف)در آیه(أم أمنتم أن یعید کم فیه تارةً اُخری فیرسل علیکم قاصفاً من الریح فیغرقکم بما کفرتم ثم لاتجدوا لکم علینا به تبعاً)(اسراء/۶۹)به چه معنا هستند؟

    صحیح

    غلط

    بدون تاثیر

  45. سوال 45 از 80
    45. سوال
    دسته : تفسیر

    نظر علامه طباطبایی(ره)درباره دو کلمه(آیاتی)و(اتیان)به ترتیب در آیه(خلق الانسان من عجل سأریکم آیاتی)(انبیاء/۳۷)و(ما تأتیهم من ذکر من ربهم محدثٍ إلا استمعوه و هم یلعبون(انبیاء/۲)چیست؟

    صحیح

    غلط

    بدون تاثیر

  46. سوال 46 از 80
    46. سوال
    دسته : تفسیر

    در آیه «…کمثل غیث اعجب الکفار نباته…» (حدید/2) (کفار) به چه معناست؟

    صحیح

    غلط

    بدون تاثیر

  47. سوال 47 از 80
    47. سوال
    دسته : تفسیر

    مراد از(فجّ عمیق)در(و علی کل ضامر یاتین من کل فج عمیق)و(قصر مشید)در(فکایّن من قریة اهلکناها و هی ظالمة فهی خاویة علی عروشها و بئر معطلة و قصر مشید)چیست؟

    صحیح

    غلط

    بدون تاثیر

  48. سوال 48 از 80
    48. سوال
    دسته : تفسیر

    از دیدگاه علامه طباطبایی در آیه «و لمن خاف مقام ربه جنتان» (الرحمن /46) مراد از «خوف» چیست؟

    صحیح

    غلط

    بدون تاثیر

  49. سوال 49 از 80
    49. سوال
    دسته : تفسیر

    از نظر علامه طباطبایی(ره)مراد از(قال عمّا قلیلٍ لیصبحنَّ نادمین)(مومنون/۴۰)چه زمانی است؟

    صحیح

    غلط

    بدون تاثیر

  50. سوال 50 از 80
    50. سوال
    دسته : تفسیر

    از دیدگاه علامه طباطبایی در آیه «و لمن خاف مقام ربه جنتان» (الرحمن /46) منظور از «جنتان» چیست؟

    صحیح

    غلط

    بدون تاثیر

  51. سوال 51 از 80
    51. سوال
    دسته : تفسیر

    از نظر علامه طباطبایی(ره)در(لیاکلو من ثمره و ما عملته ایدیهم…)(یس/۳۵)(ما)چه نقشی دارد و در(و کل شیء احصیناه فی امام مبین)(یس/۱۲)منظور از(امام مبین)چیست؟

    صحیح

    غلط

    بدون تاثیر

  52. سوال 52 از 80
    52. سوال
    دسته : تفسیر

    در آیه «علی سرر موضونه » (واقعه/15) چه صنعتی نهفته است؟

    صحیح

    غلط

    بدون تاثیر

  53. سوال 53 از 80
    53. سوال
    دسته : تفسیر

    سیاق آیه(قل أتعلمون الله بدینکم والله یعلم ما فی السماوات و ما فی الأرض و الله بکل شیءٍ علیم)(حجرات/۱۶)چیست؟

    صحیح

    غلط

    بدون تاثیر

  54. سوال 54 از 80
    54. سوال
    دسته : تفسیر

    نقش(سلاماً)در(إلّا قیلاً سلاما سلاما)(واقعه/۲۶)و(ف)در(فسبح باسم ربک العظیم)(واقعه/۹۶)چیست؟

    صحیح

    غلط

    بدون تاثیر

  55. سوال 55 از 80
    55. سوال
    دسته : تفسیر

    از نظر علامه طباطبایی(ره)مراد از(ثم لم یحملوها)در(مثل الذین حمّلوا التوراة ثمَّ لم یحملوها کمثل الحمار یحمل أسفاراً…)(جمعه/۵)چیست ومخاطب در آیه(و لا یتمنّونه ابدا بما قدمت ایدیهم)(جمعه/۷)چه کسانی هستند؟

    صحیح

    غلط

    بدون تاثیر

  56. سوال 56 از 80
    56. سوال
    دسته : تفسیر

    از نظر علامه طباطبایی(ره)(علی حبه)در(و یطعمون الطعام علی حبه مسکیناً و یتیماً و اسیراً)(انسان/۸)حبِ چه چیز را نشان میدهد و منظور از آیه(و اذکر اسم ربک بکرة و اصیلاً)(انسان/۲۵)چیست؟

    صحیح

    غلط

    بدون تاثیر

  57. سوال 57 از 80
    57. سوال
    دسته : تفسیر

    معنای(الصدع)در آیه(والارض ذات الصّدع)(طارق/۱۲)چیست و(لمّا)در آیه(إن کل نفس لمّا علیها حافظ)(طارق/۴)چیست؟

    صحیح

    غلط

    بدون تاثیر

  58. سوال 58 از 80
    58. سوال
    دسته : تفسیر

    معنا و اعراب(أحوی)در آیه(فجعله غثاءً أحوی)(اعلی/۵)چیست؟

    صحیح

    غلط

    بدون تاثیر

  59. سوال 59 از 80
    59. سوال
    دسته : تفسیر

    تفسیر ابن عربی چه نوع تفسیری است؟

    صحیح

    غلط

    بدون تاثیر

  60. سوال 60 از 80
    60. سوال
    دسته : تفسیر

    تفسیر(عرائس البیان) از کیست؟

    صحیح

    غلط

    بدون تاثیر

  61. سوال 61 از 80
    61. سوال
    دسته : حدیث

    امام صادق(ع) در تفسیر حدیث « حدثوا عن بنی اسرائیل و لا حرج» چه می فرمایند؟

    صحیح

    غلط

    بدون تاثیر

  62. سوال 62 از 80
    62. سوال
    دسته : حدیث

    عمربن عبدالعزیز از ابن حزم انصاری خواست تا روایت کدام دو راوی را بنویسد؟

    صحیح

    غلط

    بدون تاثیر

  63. سوال 63 از 80
    63. سوال
    دسته : حدیث

    عبارت «یا شیخی و معتمدی و فقیهی…» از کدام معصوم و درباره چه کسی صادر شده است؟

    صحیح

    غلط

    بدون تاثیر

  64. سوال 64 از 80
    64. سوال
    دسته : حدیث

    حدیث« نهی النبی عن کراء المزارع» که در متون حدیثی اهل سنت آمده گویای چه نوع قضایایی است؟

    صحیح

    غلط

    بدون تاثیر

  65. سوال 65 از 80
    65. سوال
    دسته : حدیث

    در بین مشایخ کلینی کدام دو نفر بیش از دیگران در تربیت وی و تامین منابع او سهیم بودند و او به ذکر فتوای ایشان نیز مبادرت نمود؟

    صحیح

    غلط

    بدون تاثیر

  66. سوال 66 از 80
    66. سوال
    دسته : حدیث

    الفاظ حدثنا و اخبرنا و انبأنا جزء الفاظ کدامیک از طرق تحمل حدیث است؟

    صحیح

    غلط

    بدون تاثیر

  67. سوال 67 از 80
    67. سوال
    دسته : حدیث

    مراد از عبارت« عما قلیل تحصدون » در کلام امیرالمومنین ناظر بر چه معنایی است؟

    صحیح

    غلط

    بدون تاثیر

  68. سوال 68 از 80
    68. سوال
    دسته : حدیث

    هدف اصلی از تالیف غریب الحدیث ها و غریب القرآن ها چیست؟

    صحیح

    غلط

    بدون تاثیر

  69. سوال 69 از 80
    69. سوال
    دسته : حدیث

    بدترین نوع تدلیس کدام نوع است؟

    صحیح

    غلط

    بدون تاثیر

  70. سوال 70 از 80
    70. سوال
    دسته : حدیث

    با توجه به روایت نقل شده از پیامبر(ص)، آنگونه که در کتاب نزهه النظر آمده که فرمودند:« جاملوا الناس باخلاقهم تسلموا من غوائلهم و زایلوهم باعمالکم لئلا تکونوا منهم» روایت ناظر بر چیست؟

    صحیح

    غلط

    بدون تاثیر

  71. سوال 71 از 80
    71. سوال
    دسته : حدیث

    شیخ صدوق درباره کدام کتاب گفته است:«این کتاب از کتاب های مشهور شیعه و از کتاب هایی است که فقها و روات شیعه به آن اعتماد می کنند و به آن مراجعه می نمایند».

    صحیح

    غلط

    بدون تاثیر

  72. سوال 72 از 80
    72. سوال
    دسته : حدیث

    حدیث« عَن اَبی عَبدِاللهِ(ع) قَالَ: اِنَّ الغِنی وَ العِزَّ یجُولَانِ، فَاِذَا ظَفِرَا بِمَوضِع التَّوَکل اَوطَنَا» بر چه مطلبی دلالت دارد؟

    صحیح

    غلط

    بدون تاثیر

  73. سوال 73 از 80
    73. سوال
    دسته : حدیث

    مقطوع به لحاظ لغوی بر کدام یک ازمعانی زیر دلالت ندارد؟

    صحیح

    غلط

    بدون تاثیر

  74. سوال 74 از 80
    74. سوال
    دسته : حدیث

    اگر حرف جر(مِن) در جایی که بیانیه است تبعیضی تلفی شود چه نوع تصحیفی رخ داده است؟

    صحیح

    غلط

    بدون تاثیر

  75. سوال 75 از 80
    75. سوال
    دسته : حدیث

    در میان مرسلات نقل شده از امامیه کدام یک حجیت دارد؟

    صحیح

    غلط

    بدون تاثیر

  76. سوال 76 از 80
    76. سوال
    دسته : حدیث

    بنابر دیدگاه متاخران امامیه، به هنگام تعارض جرح و تعدیل کدام یک مقدم می شوند؟

    صحیح

    غلط

    بدون تاثیر

  77. سوال 77 از 80
    77. سوال
    دسته : حدیث

    اولین تالیف مستقل از شیعه در حوزه احادیث قدسی از کیست و اثر وی چه نام دارد؟

    صحیح

    غلط

    بدون تاثیر

  78. سوال 78 از 80
    78. سوال
    دسته : حدیث

    کدام یک از گزینه های زیر جملگی از آثار شهید ثانی است؟

    صحیح

    غلط

    بدون تاثیر

  79. سوال 79 از 80
    79. سوال
    دسته : حدیث

    عبارت زیر بیانگر کدام نوع حدیث است؟
    « و دواعیه کثیره، منها تفسیر بعض الالفاظ الغریبه فی الحدیث النبوی، و منها تبیان حکم شرعی یمهّد له الراوی یقول النبی».

    صحیح

    غلط

    بدون تاثیر

  80. سوال 80 از 80
    80. سوال
    دسته : حدیث

    درباب تقطیع حدیث کدام یک از گزینه های زیر صحیح است؟

    صحیح

    غلط

    بدون تاثیر

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
  • آزمون 50 درصد دوم منابع ارشد

    1.31k بازدید

  • آزمون 50 درصد اول منابع ارشد

    1.27k بازدید

  • آزمون 50 درصد دوم منابع دکتری

    1.22k بازدید

  • آزمون 50 درصد اول منابع دکتری

    1.27k بازدید

  • آزمون جامع دکتری

    961 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

جستجو برای:
دسته‌ها
  • #ویدئوها
  • آزمون ارشد
  • آزمون دکتری
  • آزمون های آزمایشی
  • پیام مشاور
  • تازه ترین اخبار
  • تجربه مصاحبه شوندگان دانشگاه های متلف ایران در مقطع دکتری
  • دانلود سوالات کنکور
  • دانلود منابع
  • دسته‌بندی نشده
  • کتابخانه
جدیدترین نوشته ها
  • اهم منابع پیشنهادی کنکور دکتری قرآن و حدیث در سال1401 2021/07/14
  • مهمترین نکات در انتخاب رشته دکتری 1400 2021/04/20
  • ترتیب دانشگاههای علوم و معارف قرآن از عالی به … 2020/09/08
  • سطح‌بندی دانشگاه‌های دولتی بر اساس اعلام معاونت آموزشی وزارت علوم 2020/09/08
  • انتخاب رشته ارشد 2020/09/08
درباره مکین

مرکز الهیات مکین با مدیریت دکتر مهدی اسمعیلی صدر آبادی با پشتوانه و تجربه حاصل از ده سال فعالیت در زمینه کنکور ارشد و دکتری الهیات به ویژه شاخه علوم قرآن و حدیث مبادرت به فعالیت تخصصی در این حوزه در زمینه ارائه کتب و منابع ارشد و دکتری الهیات و چاپ کتاب و مشاوره و آموزش حضوری و مجازی در این حوزه نموده است و در این اثنی از کادر متخصص در این حوزه بهرمند است.

  • location_on
    تهران. خیابان مطهری. نرسیده به مفتح. جنب نمایشگاه ماشین. پلاک 181. طبقه 5. واحد20
  • phone_android
    09015756229
  • perm_phone_msg
    02188531690
  • email
    info@makine.ir
تمامی حقوق برای سایت مرکز الهیات مکین محفوظ می باشد.
keyboard_arrow_up